vrijdag 10 maart 2017

Vogeltjes kijken

Op naar de Zwolse Halve Marathon 2017 #13
 
Om de vorige loopsessie snel te vergeten lopen Man en ik de dag erna samen in een rustig tempo zes kilometer. Zo’n tempo waarbij je ook nog gewoon in staat bent een gesprek te voeren. Vogeltjes kijken, noemen we het ook wel. Hardlopen met een lage hartslag. Op de site van Sportrusten.nl lees je er alles over. Vogeltjes kijken is een rustige hersteltraining, die we zeker eenmaal per week in ons trainingsprogramma opnemen. Bovendien is het uiterst effectief voor de vetverbranding en dat is toch mooi meegenomen.



Twee dagen later voer ik het tempo weer op. Zou ik deze keer vijf kilometer in mijn normale hardlooptempo kunnen lopen? Zou de conditie al een beetje zijn bijgetrokken? Ik start weer met een kilometer rustig aan – geen vogeltje te bekennen met al die regen – en vervolgens voer ik het tempo op naar 5:50 per kilometer. Het gaat goed. Zo goed zelfs, dat ik na vijf kilometer besluit er nog twee kilometer aan vast te plakken. Daarmee staat de teller al op 8 kilometer in totaal. Als ik de kilometers in dit tempo verder weet uit te bouwen, moet het toch lukken met die halve marathon op 10 juni?

1 opmerking: